Friends :)

++ megi punya cite ++

haiiii...
entry kali ni pasal megi..
nyummy!!!
sudah lama sgt2 tk melantak megi nie
haha 



********* M.E.G.I***********

ok, nie punya story berlaku last year semasa sy berada di luar kawasan mesia..di manakah itu?..ahaaa...;P...disebabkan telah mengetahui disana kami akn mengalami kesukaran mendapatkan makanan halal, kerana tmpt yg kami pergi tu adalah merupakan kawasan pedalaman..yang jauh dari pusat bandar..membawa kami utk bershopping sakan hanya utk makanan sebelum bertolak ke sana..mcm2 jenis makanan yg kami beli , biskut, roti, jajan ,mknn dlm tin, n yg paling byk sekali ialah megi!!!...mcm2 megi kami bw..berjenis2..smpai penuh troli kami dgn segala mcm jenis megi...time tu dlm kepala kami, mmg megi je..yg mudah,n senang kami buat utk kami bertahan di sana selama 2minggu...mane taknya, 2 beg besar penuh utk makanan sahaje..n stu beg tersebut khas utk stok megi...hahaha...

setelah berada di sana, kami pun makan megi.,megi n megi...everyday, mmg mesti megi la  jadi satapan kami....ahoooo...makanan2 len tu, as a backup je la...sbb kat sn tk thu la nape cepat btul lapooo...asyik nk makn je...stok dh la mmg ngam2 utk 2 weeks je...adoyai...sodeh2.. korang byangkanlah 2 minggu menghadap megi je..rase muka ni dah macam megi pun ade...tpi kdg2, kami beli nasi putih kat sn, n mempelbagaikan lauk hasil dari rempah megi plus makanan bertin yang kami bawa..peh, survive glr kan...cm pelarian pun ade...hahaha...tpi yg paling sedih, time g tu, raya aidiladha menjelma....so, korg teka la agak2 pe juadah kami kat sn? pagi2, buka takbir kat lapppy...time tu la homesick gle, teringat makanan juadah raya kat mesia!!!...huwaaaa.......

mesti korg tertanya-tnyakan kat mane kami pergi...erm pendekkan cite, tmpt kami pergi ni jauh dari pusat bndar, menyebabkan tiada muslim di sini...yg ada pun 5% je..tu pun mereka tak sambut hari raya aidiladha kat situ...so, makanan kat sana korg paham2 la cmne...tu pasal kami redha dgn makan megi je selama 2 minggu....hoho...
walaupepun, di sana watkan kami bersyukur sgt2 sbb berjaya survive kat tmpt org yg tiada muslim di situ...haha..bukan pe, kat tmpt tu, kalau kami ni non muslim, leh je idup pun...kan? sbb kami ni muslim...so, pandai2 la hidup kat sn...;D...selain megi, kami byk beli buah juga kat sana...support utk perut kami bila lapar....hehehe...

balik mesia , tak leh nak tgk megi, sedar2 tadi, lama btul dah tk makn megi....sbb dah muak..hahaha..ni pun tb2 rase nk makan megi la esok....muahaaha.....

  
++2minggu perutku diselubungi dgn megi++


p/s : tb2 nak post sal ni, tdi dok ym jap dgn husna oh husna , pastu dia kate tgh makan megi.....;)


4 comments:

chenurulhusna said...

haha..makan megi 2 minggu kak??

ades.............tak duga ke kak?

N.N.M.H said...

aah, 2 minggu tu makan megi..
mane tak muka cm megi...;P
mmg time nak g tu, megi je makanan segera yg senang nk wat...
letak air pans,siap!..XD

Anonymous said...

mmg duga pon...tp nk wat gano..tu jah mknn hok ado..huhu...baik mkn megi kot dari mkn mknn vegetarian kt sana...

N.N.M.H said...

oh, tanpa nama..
btul tu, baik makan megi n buah2 kat sana..dari makan makanan vege...kuikui...;(

MY SAVINGS (: