Friends :)

persahabatan

Salam ukhuwah semua!..pesanan saya buat kalian semua..

  " PERSAHABATAN adalah umpama permata,
Jika ia jatuh berderai
dan disambung semula
Ia tetap tidak akan sama dengan yang asal"

oke, saya tak mahu bercerita panjang lebar ttg kata2 di atas..sebab saya yakin korang sendiri paham maksud yg tersirat disebaliknya...;D

"oleh itu, sila hargai persahabatan yang telah dibina bersama-sama"







lagu tema entry nie...


"AKRAB PERSAHABATAN"



Album :
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com


Sesegar hijau daunan
Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua

Seerat simpulan yang tidak terbuka
Seteguh langit tinggi menongkah dunia
Kita mengharung badai atas nama
Kasih insan bersaudara

Buang yang keruh ambil yang jernih
Dendam hasad dengki mestilah dijauhi
Marilah contohilah Rasullulah
Di dalam bersahabat
Ukhuwah dan mahabbah kita jalinkan
Bina keharmonian

Sesegar hijau daunan
Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua


nak dedikasikan lagu kat atas ni buat semua orang yang sudi berkawan dgn saya..;))

 teman2 blogger:
 1) Husna
2) Kembara Kertas Kosong
3) Rahika
4) Aril
5) Aesya
6) Bantal
7) Hafiz
8) Naddy
9) FQ
10) Rina 
11) Kak Sya
12) Ady
13) Mira
14) Shida
15) Izza
16) Rubi
17) dan ramai lagiiii....;DD


~that's all~

10 comments:

ariel shah said...

usah jadikan persahabatan umpama permata..memang cantik berkilau tapi kalau ada halangan, ia akan pecah dan kita akan terluka..

jadikanlah persahabatan umpama air mengalir..tetap cantik berkilau tapi kala halangan melanda kita tetap akan harungi bersama..

KEMBARA KERTAS KOSONG said...

selamat bersahabat dengan saya...terima kasih sudi menjadi sahabat saya...sebagai seorang sahabat kita kena selalu mendoakan dan menjadi teman setia walau apapun rintangan melanda...

mari sama2 kita bersahabat cara junjungan S.A.W...percaya tak diya...saya dan rakan2 tabligh suka suap menyuap bila makan ramai2 atau lebih spesifik mkn dalam dulang besar...hehe mesra gila...tapi kami bukan gay okeh...cuma rasa kasih sayang antara sahabat itu sangat2 indah...memanglah rasa kelakar...tapi it fun..huhu^_^

moga kita semua dapat jadi

SAHABAT DARI SYURGA...amin^_^

NARDtheNERD said...

sekali bersahabat..
selamanye sahabat...=)

Rina (◕‿◕)✿ said...

wa..ade name saye sobsob. teharu lak...rina jarang2 datang sini..lepas ni nak dtg slalula..kte kan sahabt =')

fQ said...

trimas akak. I luv you lah..hak3.
tetibe jep..lalala~

N.N.M.H said...

ariel shah,

wah!...perumpamaan ttg persahabatan yang bagus!...tapi sorry la, lebih prefer nak anggap persahabtan tu umpama permata....;D..

frenz4ever dude!..;)

N.N.M.H said...

En kembara,

salam, jumpe lagi di sini..;D

saya suka bila kamu kata kamu n sahabat2 kamu saling suap menyuap antara satu sama lain...;)

ssb tue bila ade majlis cam maulidur rasul, saya lebih suka makan beramai2 berkongsi dalam satu dulang...;)

N.N.M.H said...

naddy :

yuppa, selamat bersahabat utk kamu jua..;DD

rina : hehehe, mesti rina terkejut nama ade kan? sbb sy selalu jenguk page rina.:..salam bersahabat jua..;)

FQ : luv u too, muaahhh..;PP
nak jiwang2 gak laaaaa..
thx dear....

fQ said...

ade org ckp jiwang itu kehidupan..auuuwww~
geli mak..hak3

N.N.M.H said...

ha-ha..
jiwang itu kehidupan yee..
oke, akk gelar kamu jiwangness..hikhik..;PPP

MY SAVINGS (: